Med gråt ska de få reklamare att surfa

Från Resumé

Som en passning till förra årets Lisebergskamapanj med ledsna barn gör nu Surfakademin en kampanj där vuxna reklamare gråter. Anledningen? En surfig byråkickoff i Biarritz, naturligtvis.

Det handlar om att få reklamare att boka Surfakademins konferensresor.

Enligt Jens Holmer och Peter Sahlberg på Surfakademin finns det ett intresse för annorlunda konferensresor bland kommunikationsbyråer.

– Vi har ju själva varit där. Man tröttnar ganska fort på att gå all-in i baren efter ännu ett trött och generiskt så kallat inspirationsseminarium. Därför satsar vi på att få fler byråer att byta ut det traditionella upplägget mot en surfbräda i sommar, säger de i ett pressmeddelande.

Kampanjen lånar inte bara budskap och manér från Liseberg. Den erbjuder också en upp-på-brädan-garanti som är inspirerad av kampanjen.

– Surfing handlar om passion och lek. Därför älskade vi idén om att göra en parafras på Lisebergskampanjen. Den blandningen av humor och respektlöshet är precis det vi står för, säger Jens Holmer.

Surfkampanjen är framtagen av kommunikationsbyrån Milk.