Pajen & Pajala Gone South #1

Efter lite fix och trix med bil, camper, brädor m.m. gav vi oss iväg med Grenåbåten för att starta köra neröver kl 12 på natten. Fördelen med att ha huset med sig är att man kan stanna och sova när man känner för det!! Vi orkade en bit förbi Hamburg innan det var dags att kolla om två skäggiga gentlemän kan sova på några kvadrat!!! Detta gick bra och färden fortsatte söderut.
Nästa sovstopp Orleans lite Söder om Paris. Vi hade under dagen fastnat i en hel del trafik så det tog lite tid.

Dagen efter kör vi in i Hossegor och tar surfmärkenas Outlet först så det är gjort, faktiskt inte mycket att ha. Vidare ner till stranden där det tyvärr är lite platt.
Tar en middag på Le Surfing och sedan tidig natt. Dagen efter är det platt igen så vi drar vidare till Biarritz när Pajala får sig en tur. Även här platt men vi tar suparna och ger oss ut några timmar från Cote De Basque till Grand Plage och tillbaka. Övernattning på en bakgata i Biarritz gick kanon.

DCIM100GOPROGOPR0675.

Då vågorna är sådär tar vi beslutet att köra dom 95 milen till Peniche på en dag. Detta blev lite jobbigt, man kör högt genom Spanien och vi fick rejäl motvind och gjorde av med 1,5 liter milen!!! Vi hade precis fått ordning på fart m.m. och fått ner förbrukningen på ca: 1,2 l vilket är bra för det stora ekipaget. Kommer in i Peniche sent och tar övernattning på Baleal parkering.

karta

Coolt fordon från England, ett rullande surfhostel för 6 gäster + instruktörer se mer på http://wagonsurfadventures.com/the-wagon/

Vågorna har varit lite tuffa några dagar men idag ser det bra ut, blå himmel och lite lugnare. Trots lite dåliga vågor har vi varit i vattnet två ggr/dag, behöver träning och för mig kan jag träna i ganska fartfyllt vitvatten.

maria

Här har vi träffat en hel del goa lirare en del som vi kände sedan innan.Det är grannen som åker husbil med en gris på 92 kilo som heter Naomi!! Trubaduren Bruno var med och surfade igår, Instruktör Bruno som kommer farande i bil nerför gatan tutar och hojtar Ola Patric!!! John på Surfers Lodge, Maria Bagge med sina Slope Style polare, alla trevliga servitörer/servitriser. Känns bra här!!

jobb
Pajala lagar sin bräda idag på förmiddagen men efter det drar vi en bit söderut och letar nya ställen. Portugal är inte så stort så man tar sig runt lätt. Idag blir det ner mot Ericeira. Anders Larsson från Last Day Company har skickat lite tips som vi tänker kolla av!
Om några veckor startar Rip Curl Pro vilket vi troligen kikar förbi och ser om några kändisar hemifrån är på besök. Nu lite mer söderut i The Little House That Travels!!!2015-10-07 08.33.20-1